All thanks to Steppenwolf

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva tacka dem, men idag fick jag chansen.

Det var som så att jag i morse skulle köra min syster och hennes pojkvän till flyget och dessutom lämna en iPod-sladd till dem. De skulle åka till Frankrike- kärlekens land tillika pojkvännens hemland. Kl.08.30 skulle jag befinna mig utanför på parkeringen för att bli upplockad. Nu är det så att jag har en mobil från 1800-blankt och just denna morgon fick den för sig att inte ringa. Min inbyggda klocka fick mig trots detta att vakna i någorlunda tid, men vid kl. 08.40 hade fortfarande ingen ringt på min mobil. Jag blev lite orolig och ringde upp min syster hemifrån, i andra änden svarar en sönderstressad och halvt irriterad syster som just fått panikringa en Taxi och åkt ut till flyget på så vis.

Ok, nu var de på plats, men jag hade fortfarande inte deras bilnycklar (ska vattna deras blommor ute på landet) och de hade fortfarande inte fått iPod-sladden. not. De flesta människor klarar sig inte utan sin iPod. Men det gör jag då jag fortfarande brukar CD-walkman vilket många stör sig på.
Nu hade jag 20 minuter på mig att cykla ut till flygplatsen. Det tar ca 25 min i vanligt tempo.
Michel kastar på sig kläderna, springer till sin cykel, gör ett graciöst flyghopp upp på stålhästen och beger sig iväg.
Den första biten gick skitbra, jag cyklade för allt jag var värd och jag kände att "Detta kommer inte bli några problem alls".
Sen kom blodsmaken, trycket för bröstet, svetten som började väta igenom mina kläder. Jag kände att detta var ett uppdrag som inte gick att utföra med min kondition (eller snarare brist på).
Då, som en räddande ängel hörde jag i bakhuvudet, intonandes gitarriffet till "Born To Be Wild". Ra-da-da- da -ra-ra-da-da-da-da...när den första basräkan lagt an förvandlades plötsligt låten till ett skenande crescendo och alla mina krafter kom omedelbart tillbaka. Och jag cyklade...Gud ska veta att jag cyklade. Jag lyckades genomföra turen på 15 min! Hör och häpna...15 min!
Jag kom fram genomsvettig, spy- och -svimfärdig, men det hör inte till saken, jag klarade det och allt tack vare Steppenwolf.

Vad är sensmoralen i detta?
Ja, antingen kommer du i tid till avtalad plats eller så har du en djävligt peppande låt i bakhuvudet.

Tack!

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0