Goblin - Bästa filmmusiken

Min enskilda åsikt, men jag vet att många håller med mig.
Dario Argentos gamla trotjänare som filmmusik-kompositörer, Goblin ger mig fortfarande rysningar.

Det gamla italienska fusion/rockbandet svänger sina lurviga hårt och är grädden på moset som ska till för att skapa den perfekta Giallo-stämningen. (Giallo=italienska, Who Dunni't-deckare)
Goblins bidrag till musiken i Suspiria och Profondo Rosso (Deep Red) är klockrena och utan dem hade inte filmerna haft den magiska och surrealistiska ton de har.
Är det någon som vet vad som hänt med Goblin på senaste?
Det var längesedan jag hörde något ifrån dem.

Goblin - Profondo Rosso

Kommentarer
Postat av: Dan

"Goblins bidrag till musiken i Suspiria och Profondo Rosso (Deep Red) är klockrena och utan dem hade inte filmerna haft den magiska och surrealistiska ton de har."



Där har du så jävla rätt! Som vad Morricones musik gör för Leones filmer.



//Simons kompis DanOnd

2008-07-13 @ 21:44:13
Postat av: Michel

Ah, Morricone icke att förglömma!

Da-da-da-da-da....da-da-da, hehe

2008-07-14 @ 00:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0