Give me the shivers

Wolla habibis!
Jag tänkte dela med mig av ett par tunes som får mig att rysa in i märgen. Eller egentligen så är det kanske inte hela låtarna utan vissa partier oftast då toner.
Nu när jag har lärt mig att ladda upp filer så kan det ju tänkas att det vore enklare än att pumpa ut youtubefilmer, men en del låtar är bättre live.


Deep Purple - Child In Time  Rystid = 2.25-framåt          Fucked by fucking rock motherfucker


Ted Neeley - Gethsemane (Jesus Christ Superstar) - Ascoolt från en gammal gubbe


Joe Cocker - With a Little Help From My Friend - The man still got it


Ok, ni har fattat. Jag går igång på skrikande människor =D

Kommentarer
Postat av: jody

ååh Gethsemane!! så äckligt jävla mäktig...det finns inga ord för den.

2008-08-29 @ 01:08:47
Postat av: michel

Nej, jag vet. Kan inte bestämma mig för vilken version jag gillar mest heller. Den här är mäktig för att det är original-Jesus från 70-talsrullen. Han låter så trasig och ser fårad ut, men ändå får han till de där skriken

2008-08-29 @ 10:31:17
Postat av: jody

aa...jag funderade på det också. satt å lyssnade om å om igen på den där som du la upp å det är ett svårt val. jag tycker den här är lite små-seg i början, men sen när han väl börjar är det nog bättre än någon annan, medans den där som du å jag brukat kolla på förut är mer jämnbra.

jag älskar den här verkligen, när hans röst spricker. oooh.

2008-08-29 @ 15:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0