Håkan Hellström - Sveriges Bob Dylan

Nej, kanske inte, men jag refererade till mitt tidigare inlägg här nedanför. Simon undrade vad som var grejen med Håkan Hellström efter att jag sågat Dylan.

Tja, man kan ju inte anklaga Håkan för att vara en lika bra låtskrivare som Bob Dylan, man kan inte heller påstå att det görs covers på hans låtar som är bra. (det är mest Håkan själv som snor låtar från höger till vänster). Han har en outhärdlig röst och spelar sina instrument ok.



Vad är då grejen med Hellström?
Det är inte lätt för mig som inte är förtjust i honom att svara på, men jag ska i alla fall utgå ifrån mina egna erfarenheter.
Jag minns när Håkan Hellström släppte sitt första album. Jag gick faktiskt och köpte det och lyssnade en del på det. Varför? Det var något unikt just då, energi, glöd och glädje i musiken som kom precis i rättan tid och ersatte band som Eifell-65. Han var helt enkelt rätt i tiden. Jag tror fortfarande att det är det som lockar människor till Håkans spelningar, det är glädje i musiken, det kan faktiskt svänga ibland och framförallt, han älskar sina fans (till skillnad från Bob som ser sina fans som hemorojder.)
Men jag vet inte, det är nästan så att jag tycker att han var bättre i Broder Daniel...NOT!

Kommentarer
Postat av: Dr Svenne

Håkan hellström är jätte dålig jag har aldrig förståt varför vissa människor var och köper han skivor och går på han konserer, men det är kanske det som du säger att han var i rätt tid helt enkelt.

2008-08-17 @ 19:25:19
URL: http://drsvenne.blogg.se/
Postat av: Michel

Ja, han är skitdålig, men någonting måste han ju ha eftersom ganska många lyssnar på honom

2008-08-18 @ 14:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0