Bästa champagnemusiken

Haha!
Finns det ens någon sådan?
Jag ställer mig frågan då jag inte ens rör mig i så kallade brats-svängar eller dricker champagne.
Anledningen till att jag ställer denna makabra fråga är att denna kväll hamnade jag på ett ställe som till en början verkade ganska trevligt.
Där vid 23-snåret började jag känna doften av backslick, pastellfärgade pikétröjor och pappas pengar.
Stället har utan min vetskap fyllts av glassiga Stureplanssnubbar. Alla med identiska utseenden och alla med samma dialekt.

Musiken som spelades till en början på baren var mestadels Elvis och andra gobitar.
Jag och min vän njöt naturligtvis till de gamla tonerna. Bratsen däremot såg sjukt missnöjda ut.
Efter en stund kastas det på den värsta låt jag någonsin hört i mitt liv, blip-blop-blip.-blop, umf-umf...typ....
Alla bratsen blev som förbytta, kastade skjortan, köpte champagne, drog fram kuken och satte på varandra i eufori.

Nu vill jag veta, vad är bästa champagnemusiken?
För mig är detta en värld som är totalt okänd för mig, men ganska intressant att betrakta.
Vad driver en människa till att gå från "civiliserad" till cro-magnon på sekunder?

Please help a rusty o'l bluesman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0