Hjälp mig att hitta den skyldige!

Herregud! Nu hädar jag dessutom på kuppen, men det är p.g.a. att jag är så upprörd.
Jag och Judit var ute och åkte runt lite på staden idag, väl inne i en skoaffär hör jag på radion mycket bekanta toner.
Det var tonerna från Lynyrd Skynyrds, "Sweet Home Alabama", MEN...låten var ganska mycket omgjord och texten var inte densamma, men raderna "Alabama" fanns med. Det var ett fruktansvärt försök till att skapa en sommarhit med igenkännbara gitarriff och textrader. Jag vet inte om man ska kalla det en cover, snarare en kräkfärdig rip-off. Det var det mest fruktansvärda jag någonsin hört och det gör mig extra upprörd att man skändar en klassisk låt från ett utav mina absoluta favoritband genom tiderna.

Jag vet inte vem den skyldige artisten är, men hjälp mig snälla att hitta min public enemy no.1 så att rättvisa kan skipas!

Kommentarer
Postat av: Yes

Hahaha du har säkert tagit reda på det nu men om inte så är det Kid rock. Håller med dig helt, en kräkfärdig rip-off!

2008-08-14 @ 00:01:00
Postat av: Michel

Hehe, ja. Jag hittade den skyldige, se inlägget "Kid Rock - Min nemesis"

2008-08-14 @ 09:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0