Jag har en kompis som blivit döpt av Johnny Thunders

Det hela utspelade sig någon gång under 80-talet på en krog i GBG om jag inte missminner mig.
Min vän som då spelade i ett sleaze-band var ute och festade samt svängde sina lurviga på krogen.
In kommer Johnny Thunders (New York Dolls). Han glider ner för trappan som den rocker han är, spänner ögonen i min vän och går fram till honom och säger;
"Hey, Blondie! Can you get me some speed?"
(Min vän hade och har fortfarande väldigt blont och långt hår)

Efter denna lilla händelse har han kallats "Blondie" och de flesta känner nog bara till honom under det namnet,
Om Johhny Thunders fick sitt speed? Det förtäljer inte historien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0