Låtar för tårar

Jag satt och funderade på vilka låtar som kan få mig till tårar.
Efter mycket om och men så har jag lyckats plita ned ett par. Jag lovar att det finns fler än dessa, men detta var vad jag kom på rent spontant.

Terry Jacks - Seasons In The Sun
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Deep Purple - Child In Time
Johnny Cash - When The Man Comes Around
Cake - Never There
Zombies - Leave Me Be
Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale

Nu råkade de flesta låtar bli ballader insåg jag, men det behöver verkligen inte vara en ballad för att jag ska röras.
Ett snyggt gitarrsolo, en grym stämma, ett tungt beat eller bara ren och skär nostalgi kan gott och väl räcka.

Kanske fyller på denna lista allt eftersom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0