Modern musik som jag gillar

Jag får väldigt ofta frågan om det finns någon modern musik som jag gillar.
Den första motfrågan man måste ställa sig är "Vad är modern musik?"
Räknas Rolling Stones eller Lynyrd Skynyrds senaste?

Nåväl, om vi inte räknar med nysläpp från gamla rävar och bara riktar in oss på artister som kom runt 90 och framåt och fortfarande är aktiva, ska jag försöka plita ned några.

Cake
Faktiskt ett utav mina favoritband. Mexikorock (men de kommer från Sacramento, CA)
Grymma texter och underbar tajt musik.

.moe
Helt OK funkrock som lutar lite åt Spin Doctors

Duffy
Jag äger inte en skiva med henne...ännu.
Blev mäkta imponerad när jag hörde henne första gången. Djävligt retro-souligt, men ändå med en modern ton.
De andra låtarna på skivan luktar inte soul på samma vis, men de håller definitivt.
Jag blir glad när jag finner att nya artister faktiskt kan göra musik på "riktigt" och att man vågar spela det på radion.

P.U.S.A (Presidents of the United States of America)
Pump up the bassitar and gitbass and let us rock!
Gillar dem av samma anledning som jag gillar Cake, men detta lutar mer åt grunge/garagehållet (i alla fall de tidiga plattorna).

Primus
Professor Les Claypool vet hur man smeker en bas. Flummigt, tungt, släpigt och ibland psykadeliskt...hur kan man inte gilla det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0