Musiktipset No.4 - Cactus

Nä men tjena-hejsan!
Dags för musiktipset numero quatro.
Jody har under ett halvårs tid pratat om något hon beställt till mig, men som aldrig kom fram.
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju och det verkar absolut stämma i det här fallet.
Om man känner mig- som Jody gör- så vet man att nästan ingenting gör mig gladare än ett par CD-skivor och det var också det som hon beställt, tre stycken närmare bestämt.
En utav dessa är veckans musiktips.

Cactus (1969-1972, 2000)

Medlemmar
Carmine Appice - trummor (ex. Vanilla Fudge)
Tim Bogert - Bas                   (ex. Vanilla Fudge)
Rusty Day - Sång, munspel
Jim McCarty - Gitarr

Cactus var ett generiskt boogie-rockband som tyvärr aldrig tog sig förbi "förbandsträsket" och aldrig sålde många skivor.
Otroligt orättvist tycker jag då de är ett grymt band som slår många andra redan välkända band på fingrarna.
Rusty Day låter som en blandning av alla välkända rockröster. Han är som en kameolont från den ena låten till den andra.

Cactus - Evil (Cover) Original Howlin' Wolf


Try it, you might like it!

Kommentarer
Postat av: Jody

Cactus version av Evil förtjänar en god plats på listan över sexiga låtar. något utav samma driv som i Zeppas Black dawg. Jag går iaf helt klart igång på den. Kinky Love

2008-07-27 @ 20:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0