Tiden står still på landet - men också hos mig

Jag har spenderat hela lördagen ca 8 mil utanför närmaste stadskärna.
Natten spenderade jag i en liten bod nere vid havet, jag var inte ensam.
Utanför hade ett gäng ungdomar i 20 års åldern en fest med brasa, alkohol och musik.
Till en början blev jag upprörd och förfärad över vad som strömmade ut ur "boomblastern", men sedan gav jag mig tid för eftertanke.
Till att börja med, jag skrev ned några låtar som de spelade;
Lilli & Sussie (okänd låt)
Dr.Bombay - Taxidriver (eller vad tusan den heter=
Scooter
Aqua
Crazy Frog

Det här är alltså skandalöst dålig musik enligt mig och jag blev så provocerad.
Mina tankar gick i banorna,
-"Vad i helvete är det för fel på bönderna?!"
-"Har de sovit sen 90-talet?"
o.s.v.

Sen slog det mig att min musiksmak är gammal som gatan, mycket äldre än böndernas.
Varför kände jag då att jag var bättre?
Kan det vara så att jag tycker att musik är som ett fint vin som bara blir finare med åren, jag vet inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0