Topp 5 bästa album

Det har hänt många gånger att folk vill veta vilka album som tar sig in på min topp-fem-lista.
Jag har aldrig riktigt kunna komma med något svar då jag gillar alldeles för mycket musik och för många artister.
Nu har jag i alla fall satt mig ned och tänkt ut fem skivor som platsar på min lista.
Jag har valt ut dem efter kriterierna;
Mest kompletta album
Album som betytt mest för mig
Album som spelats mest i min skivspelare
Jag skriver inte ut vilka skivor som togs in tack vare vilket kriterie
Here goes i oberoende ordning;


Lynyrd Skynyrd - Street Survivors (1977)
What's Your Name
That Smell
One More Time
I Know a Little
You Got That Right
I Never Dreamed
Honky Tonk Night Time Man
Ain't No Good Life


Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
Brown Sugar
Sway
Wild Horses
Can't You Here Me Knocking
You Gotta Move
Bitch
I Got the Blues
Sister Morphine
Dead Flowers
Moonlight Mile


The Beach Boys - Pet Sounds (1966)
Wouldn't It Be Nice
You Still Believe in Me
That's Not Me
Don't Talk (put your head on my shoulder)
I'm Waiting for the Day
Let's Go Away for Awhile
Sloop John B
God Only Knows
I Know There's an Answer
Here Today
I Just Wasn't Made for These Times
Pet Sounds
Caroline No
(Hang On To Your Ego)


Marilyn Manson - Portrait of an American Family (1994)
Prelude (The Family Trip)
Cake and Sodomy
Lunchbox
Organ Grinder
Cyclops
Dope Hat

Get Your Gun

Wrapped in Plastic

Dogma

Sweet Tooth

Snake Eyes and Sissies

My Monkey

Misery Machine



Led Zeppelin - II (1969)
Whole Lotta Love
What Is and What Should Never Be
The Lemon Song
Thank You
Heartbraker
Living Loving Maid (She's Just a Woman)
Ramble On
Moby Dick
Bring It On Home

Jag kom på en skiva till som måste få vara med. Det är detta jag menar, det finns ingen rättvisa i listor som denna. Det finns massor av fler som förtjänar en plats.


The Beatles - White Album (1968)
Back in the U.S.S.R.
Dear Prudence
Glass Onion
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Wild Honey Pie
The Continuing Story of Bungalo Bill
While My Guitar Gently Weeps
Hapiness Is a Warm Gun
Martha My Dear
I'm So Tired
Blackbird
Piggies
Rocky Racoon
Don't Pass Me By
Why Don't We Do it in the Road?
I Will
Julia
Birthday
Yer Blues
Mother Nature's Son
Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey
Sexy Sadie
Helter Skelter
Long, Long, Long
Revolution 1
Honey Pie
Savoy Truffle
Cry Baby Cry
Revolution 9
Good Night

Folks, that's it for now.
Hade varit svinroligt om ni postade era favoritskivor efter ovan nämnda kriterier. Ni behöver inte skriva ut vilket kriterie skivan tillhör.

PEACE


Kommentarer
Postat av: Simon

Var är Zeppelins etta? Jag förstår ingenting. Eller Dylans Blonde on blonde?

2008-07-12 @ 15:15:24
Postat av: Michel

Mmm, Zeppelins etta är grym, men om jag får välja mellan ettan och tvåan, så tycker jag att tvåan är mycket bättre och det fick räcka med en Zeppelin på listan. Dylan...mja, inte min kopp med Chai. Plita gärna ned din 5 i topp-lista och posta här

2008-07-12 @ 19:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0