Bosse Hansson

Kommer ni ihåg Bosse Hansson? Ni vet "Sagan Om Ringen" och jadajada...ja, det är klart ni gör.
I vilket fall som helst, han spelade ju tillsammans med buskiskungen, tillika en av världens mest framstående fusiontrummis när det begav sig- allas våran egna "Janne "Loffe" Karlsson".
Duon hade tillsammans ett band som hette Hansson & Karlsson (fyndigt).
Ett för övrigt djävulskt bra band som jag spenderat många våta nätter tillsammans med, historier som kanske kommer upp en vacker dag.

Hur som haver, jag hörde en rolig historia en gång. Jag kommer inte ihåg utav vem eller hur jag fick höra den, men höra den fick jag.
Bosse, som hade lite problem med diverse substanser, var smått lynnig och kanske inte alltid var i sitt sinnes fulla bruk hade en spelning med Hansson & Karlsson.
Under ett trumsolo (som ofta varade länge) kände Bosse att han var lite törstig och fick för sig att passa på att gå till baren mitt under Jannes session.
Väl i baren möter han en underskön dam som han genast visar sitt intresse för. De båda turtorduvorna går hem, hand i hand för att uträtta ting som inte bör nämnas. Halvägs hem inser Bosse sitt misstag - "Shit! Jag har ju spelning!"
Han skyndar sig tillbaka och anländer återigen till spelningen (vid denna tidpunkt har han varit borta i över 20 minuter). Tro det eller ej, men fortfarande bankandes bakom sitt trumset sitter en numera högröd Loffe och underhåller publiken.
Bosse glider upp på scenen som ingenting och ger sig in i låten.

Jag vet inte vad historien mest berättar. Att Bosse var en jävel som inte gick att lita på, eller att Janne var en svingrym trummis med en sjujäkla kondis, haha.
Jag önskar så väl att jag fick beskåda detta med egna ögon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0