Musiktipset No.6 - Molly Hatchet

Sydstatsrock ligger mig varmt om hjärtat. Det har nog inte undgått någon.
Detta till trots har dagens band undgått min skarpa blick till alldeles nyligen.

Molly Hatchet (1975-1989)

När Lynyrd Skynyrd drabbades av olycka efter olycka försvann de till slut från sydstatsscenen.
Molly Hatchet såg då sin chans och tog den. Musiken är väldigt lik Skynyrds och det är väl därför jag så snabbt kunde ta mig till Molly. Det är samma "tre-gitarr-attack", men med ett mycket mer modernt sound än vad Skynyrd hade. Danny Joe Brown är inte en lika bra text-författatare som gamle Ronnie, men han har den ultimata tonen i sydstatssamanhang.

Jag ska sluta snacka, här bjuder jag på ett par Molly-låtar;

Flirtin with Disaster.wma
Whiskey Man.wma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0