The blues's got a hold on me

Well, not really i ordets rätta bemärkelse. Jag är dock inne i en "lyssna på bluesperiod" i livet igen.
Det är oftast så med mitt musiklyssnande, det går i perioder.
Senaste perioden, då var jag inne i en "Sydstat-fas" och det är väl den jag brukar stanna längst i. Steget därifrån till bluesen är inte heller särskilt långt.

När jag tittar mot skivhyllan så tänker jag att , det var längesedan jag var inne i en 60-tal pop/rock-period. You know, Zombies, Small Faces, Beach Boys och annat gott som jag saknar.
Man kan dock inte stressa fram en period själv, utan den måste liksom smyga sig på, slå klorna i en. Det är inte ett val man gör, det är ett kall.

Jag gissar att nästa period lutar åt 70-tals rocken, typ "Stooges" och grabbarna.

Men som sagt, nu är det mest Robban Johnsson, Peter Grön och de andra "blå" grabbarna som håller sig varma i das waxspinner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0