Gårdagens spelning på Nalen

Datum: 2008-10-25
Tid: 21.00
Plats: Nalen
Band: Calexico

Vilken kväll! Visst, jag gillar Calexico och hade inte förväntat mig annat än att det skulle vara bra.
Kl.20.00 öppnades portarna in till Nalen. Vi klev in och fixade genast de bästa platserna längst framme vid scenen. Först ut var ett förband jag inte minns namnet på (men det bestod av gamla Moneybrother-medlemmar), betyg? Znarrrk!

Sedan var det dags för Calexico att kliva upp på scenen. Sång och trummor inleder kvällen och Joey Burns stämma visar sig vara precis lika glasklar som den är på skiva. Det är dock märkligt att se honom live eftersom att han ser ut att vara en korsning mellan Steve Carrell och Tim Roth.

När de två timmarna är över har publiken fått sjunga med i "Crystal Frontier" samt känt hettan från Tucson Arizonas vidder, lyssnat på Cake-inspirerade nummer och gungat med i paso-doblen (stavning??)

Calexico är bra på skiva, men så mycket bättre live.

Kommentarer
Postat av: jody

jag önskar jag var med. det låter riktigt bra

2008-10-26 @ 22:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0