Topp 10 bästa rocklåtar genom tiderna!

Svenska folket har röstat. I programmet "Musikmaskinen" korades de tio bästa rocklåtarna genom tiderna.
Här är listan som ni (jag står inte bakom denna lista), svenska folket har röstat fram;

10. Highway To Hell - AC/DC 
9. Should I Stay or Should I Go? - The Clash
8. Enter Sandman - Metallica
7. Run To The Hills - Iron Maiden
6. Purple Haze - Jimi Hendrix
5. Poison - Alice Cooper
4. Paradise City - Guns N' Roses
3. Living On a Prayer - Bon Jovi
2. 800 Grader - Ebba Grön
1. Smoke On The Water - Deep Purple

Alltså, kom igen! Var är Rolling Stones,  Led Zeppelin, The Who, Kinks and so on!?
800 Grader platsar inte på en topp 100-lista. Inte när det gäller ALLA rocklåtar genom tiderna.
Men jag vet precis hur den här listan har tillkommit. Man har frågat ett gäng människor som knappt bryr sig om musik, men som tycker att Takida är bra och därför kallar sig rockare. Dessa människor, har när frågan ställdes dragit sig till minnes vad som spelades på den senaste hemmafesten tillsammans med tvivelaktiga människor och BB-vin.
Det är precis denna musik jag var tvungen att lyssna på under mina tidiga år som alkoholkonsument på alla hemmafester. En lista som denna kan inte göras rättvisa, den är alldeles för abstrakt. Det är precis som imdb (Internet Movie Database). Deras topp-lista över ALLA filmer genom tiderna leds av senaste "Batman".

Hmm, njaa...tänker jag då.

Kommentarer
Postat av: jody

hmm. det var faktiskt en av de märkligaste listor jag sett.

2008-10-06 @ 14:05:42
Postat av: Simon

Haha, fan vad sjuk lista.. jag frågar mig själv om ens någon av dom låtarna ska vara med på topp tio listan, förmodligen inte.

2008-10-06 @ 16:44:55
Postat av: jody

jag tycker det är en skam att smoke on the water är det enda folk tänker på med deep purple.

2008-10-06 @ 22:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0