Uppföljare på 10 i topp-listan

Nyligen så skrev jag om det svenska folkets tio i topplista gällande bästa rocklåtarna någonsin.
Nu har jag varit inne på Kanal5's hemsida och följt omröstningen på samma låtar som kom med på listan.
Detta är resultatet;


Highway to Hell - AC/DC (6%)
4
Should I Stay Or Should I Go - The Clash (9%)
6
Enter Sandman - Metallica (9%)
6
Run to the Hills - Iron Maiden (11%)
7
Purple Haze - Jimi Hendrix (2%)
1
Poison - Alice Cooper (17%)
11
Paradise City - Guns N' Roses (17%)
11
Living on a Prayer - Bon Jovi (9%)
6
800° - Ebba Grön (8%)
5
Smoke on the Water - Deep Purple (11%)
7
Totala röster: 64

(De stora siffrorna är så många som röstat på låten)
Heeelt sjukt resultat!
Jag röstade på Jimi Hendrix (den enda rösten, haha).
Inte alls oväntat att Roses och Cooper leder omröstningen, ni är ju alla efterblivna idioter, uppenbarligen...(utom mina trogna och faktiskt kloka läsare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0