Back to the 90's

Genom det annars så fantastiska programmet "Spotify", har jag upptäckt en hel del guldkorn i den oändliga bägaren med musik, hittils dvs. Idag råkade jag utav en ren händelse snubbla över en gammal dänga av "Snap". Boom!  Så var jag tillbaka till barndomen igen.

Jag kan inte hjälpa det. Även om musiken var och är fruktansvärd, så väcks något vackert, oskuldsfullt och rent i mig. Jag kommer så tydligt ihåg våra knatte-discon som anordnades i våran skola. Trots att det var en tid och plats jag inte alls uppskattade, så blir jag otröstligt sentimental, och allt är Spotify's fel.

Så fort basen till en gammal euro-dänga pumpas igång så känner jag smaken av S-märken, pepparläppar och godisremmar. Doften av hårspray, rökmaskiner och chipsandedräkter blir lika tydlig inför mig som om allt vore nu. Tjejerna hade alla kastat sina jackor på en hög i mitten av dansgolvet, alla dansade runt högen, bortsett från några som nöjde sig med att blygsamt sid-steppa fram och tillbaka intill väggarna. Vi killar var oftast inte där, vi hängde i "baren" och handlade upp vår sista tia på en chipspåse och läsk.
Musiken sköttes utav högstadiets tuffa killar som alla tjejer ville hångla med och alla killar ville vara.

Jag vet ju, som sagt, att jag inte alls uppskattade den här tiden. Jag var en obotlig nörd som ville vara cool och mina kompisar var precis som jag.  Jag längtar nog mest tillbaka till den tiden för att allt var egentligen så enkelt, svart/vitt nästan.

Här kommer några bidrag från listan;
Snap - The Power
Corona - Rhythm Of the Night
Culture Beat - Mr.Vain
Pandora - Trust Me
Melodie Mc - Dum da Dum 
2 Unlimited - No Limit
Haddaway - What Is Love?


Kommentarer
Postat av: jody

mm...jag blev lika sentimental å nästan gråtfärdig när jag lyssnade på din lista. man ville så mycket men man var så lite utav det.

haha. det var lite sorgligt tycker jag.

2009-01-21 @ 13:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0