Årets största musikmåste

Det är inte ofta jag får tillfälle att sukta och längta efter att lägga vantarna på ett rykande hett nytt album. Senaste gången var mitt införskaffande av Beatles re-mastered (detta kräver ett eget inlägg), men nu får jag alltså chansen att presentera;

Them Crooked Vultures,
är till trots det otroligt smaklösa bandnamnet årets musikupplevelse.
Gruppen består av, Josh Homme (Queens of the Stone Age), Dave Grohl (Nirvana, Foo Fighters), samt
Mr. John Paul Jones (Led Zeppelin).

Bara det faktum att John Paul Jones är med i bandet, får mig att dräggla floder som skulle kunna dränka en stad. 
Jag har inte haft möjlighet att lyssna in mig på hela albumet, men mycket väl haft glädjen att smaka på några låtar. Svänget är naturligtvis stabilt och groovy (tack vare J.P.Jones) och med många utsvävningar i cirkusmusik och annat flum. (Detta kan vi tacka den andra duon för).

Här är ett smakprov på årets coolaste musikupplevelse

Them Crooked Vultures - Mind Eraser


(Bandet ursäktar sitt kassa namn med; "Alla andra namn var upptagna och rättighetsskyddade".)

Kommentarer
Postat av: Kunskapsguden

Mycket bra musik! De rullar ganska så frekvent på Spotify här i hemmet.

2009-12-22 @ 12:27:53
Postat av: aw

Nej jag gillade inte den musiken. Det är sån där musik dom spelar på krogen alldeles för högt så att det inte går att prata med varandra.

2010-03-02 @ 23:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0